Samodzielny i zaradny

  • planuje swoje działania
  • potrafi korzystać ze swojej wiedzy
  • jest samodzielny w codziennych czynnościach
  • radzi sobie w sytuacjach trudnych
  • jest samodzielny, obowiązkowy
  • jest wytrwały w działaniu 

    Krytyczny wobec siebie i innych

  • potrafi ocenić różne sytuacje adekwatnie i adekwatnie się do nich zachować
  • rozumie konsekwencje swojego postępowania
  • odróżnia fikcję od świata realnego
  • nie jest obojętny wobec niewłaściwych zachowań rówieśników, stara się kulturalnie zwracać im uwagę 

    Twórczy, radosny i ciekawy świata

  • otwarty na nowe doświadczenia, eksperymentuje
  • potrafi słuchać siebie i innych
  • potrafi współdziałać w zespole
  • ma poczucie własnej wartości, wiarę w siebie, zna swoje możliwości
  • jest komunikatywny 

    Przyjacielski, współczujący, pomocny

  • życzliwy i koleżeński
  • szczery
  • szanuje własność swoją i innych
  • wrażliwy i opiekuńczy
  • pomaga innym
  • wrażliwy na krzywdę 

    Odpowiedzialny i obowiązkowy

  • zna i stosuje prawa i obowiązki wynikające z roli dziecka w przedszkolu i w rodzinie
  • jest odpowiedzialny za własne postępowanie
  • rozumie innych
  • dba o higienę swoją i środowiska
  • unika zagrożeń 

    Kulturalny i tolerancyjny

  • zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach
  • nie używa słów obraźliwych i wulgarnych
  • szanuje innych ludzi
  • szanuje symbole narodowe i religijne
  • jest uczuciowo związany z rodziną, środowiskiem lokalnym, krajem 

    A także:

  • potrafi praktycznie zastosować zdobyte wiadomości i umiejętności
  • rozpoznaje głoski w wyrazie
  • pisze znaki od lewej do prawej strony kartki
  • czyta pojedyncze wyrazy związane z życiem codziennym
  • posiada wiedzę na temat krajów Unii Europejskiej
  • posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi przynajmniej do 10 i więcej
  • prawidłowo trzyma ołówek, kredki, pędzel i nożyczki
  • samodzielnie wykonuje rysunek postaci
  • z własnej inicjatywy podejmuje działania plastyczne: rysuje, maluje, lepi, wycina
  • podejmuje działania konstrukcyjno – techniczne
  • rozpoznaje kolory podstawowe i pochodne
  • porządkuje przedmioty według wskazanej cechy
  • porównuje przedmioty i zbiory przedmiotów
  • zna relacje przestrzenne
  • śpiewa piosenki i bawi się przy muzyce, zna kroki prostych form tanecznych
  • rozwiązuje zagadki muzyczne, wykonuje ćwiczenia rytmiczne
  • zna swoje możliwości w zakresie ruchu