Samodzielny i zaradny
- planuje swoje działania
- potrafi korzystać ze swojej wiedzy
- jest samodzielny w codziennych czynnościach
- radzi sobie w sytuacjach trudnych
- jest samodzielny, obowiązkowy
- jest wytrwały w działaniu
Krytyczny wobec siebie i innych - potrafi ocenić różne sytuacje adekwatnie i adekwatnie się do nich zachować
- rozumie konsekwencje swojego postępowania
- odróżnia fikcję od świata realnego
- nie jest obojętny wobec niewłaściwych zachowań rówieśników, stara się kulturalnie zwracać im uwagę
Twórczy, radosny i ciekawy świata - otwarty na nowe doświadczenia, eksperymentuje
- potrafi słuchać siebie i innych
- potrafi współdziałać w zespole
- ma poczucie własnej wartości, wiarę w siebie, zna swoje możliwości
- jest komunikatywny
Przyjacielski, współczujący, pomocny - życzliwy i koleżeński
- szczery
- szanuje własność swoją i innych
- wrażliwy i opiekuńczy
- pomaga innym
- wrażliwy na krzywdę
Odpowiedzialny i obowiązkowy - zna i stosuje prawa i obowiązki wynikające z roli dziecka w przedszkolu i w rodzinie
- jest odpowiedzialny za własne postępowanie
- rozumie innych
- dba o higienę swoją i środowiska
- unika zagrożeń
Kulturalny i tolerancyjny - zna i stosuje zasady kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach
- nie używa słów obraźliwych i wulgarnych
- szanuje innych ludzi
- szanuje symbole narodowe i religijne
- jest uczuciowo związany z rodziną, środowiskiem lokalnym, krajem
A także: - potrafi praktycznie zastosować zdobyte wiadomości i umiejętności
- rozpoznaje głoski w wyrazie
- pisze znaki od lewej do prawej strony kartki
- czyta pojedyncze wyrazy związane z życiem codziennym
- posiada wiedzę na temat krajów Unii Europejskiej
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi przynajmniej do 10 i więcej
- prawidłowo trzyma ołówek, kredki, pędzel i nożyczki
- samodzielnie wykonuje rysunek postaci
- z własnej inicjatywy podejmuje działania plastyczne: rysuje, maluje, lepi, wycina
- podejmuje działania konstrukcyjno – techniczne
- rozpoznaje kolory podstawowe i pochodne
- porządkuje przedmioty według wskazanej cechy
- porównuje przedmioty i zbiory przedmiotów
- zna relacje przestrzenne
- śpiewa piosenki i bawi się przy muzyce, zna kroki prostych form tanecznych
- rozwiązuje zagadki muzyczne, wykonuje ćwiczenia rytmiczne
- zna swoje możliwości w zakresie ruchu